Pe vremea când bibliotecarul era mai tare ca Google

Bibliotecarii de la Biblioteca Publică din New York au umor, se pare.

Sub hashtag-ul #letmelibrarianthatforyou (care s-ar traduce ceva de genul: „Permite-mi să bibliotecăresc asta pentru tine”), au adunat pe contul de Instagram al instituției cele mai ciudate cereri și întrebări adresate bibliotecarilor de referință de-a lungul timpului.

Iată câteva dintre întrebări (și, pe alocuri, și răspunsuri), unele la fel de bune ca bancurile de pe timpuri cu Radio Erevan.

„Îmi puteți spune cât de gros este un timbru S.U.A, cu tot cu lipici?” „Ne pare rău, nu vă putem răspunde. De ce nu încercați la poștă?” „Păi, noi suntem poșta.”
„Îmi puteți spune cât de gros este un timbru S.U.A, cu tot cu lipici?” „Ne pare rău, nu vă putem răspunde. De ce nu încercați la poștă?” „Păi, noi suntem poșta.”
„Ce țară are cel mai mare număr de femei respectabile?” „Ei bine, asta depinde de definiție, nu-i așa?”
„Ce țară are cel mai mare număr de femei respectabile?” „Ei bine, asta depinde de definiție, nu-i așa?”
„Care este dușmanul natural al raței?” „La ce vă referiți?” „Păi, un cârd de rațe au poposit la mine în piscină și am încercat să le alung cu o mătură, dar tot ce-au făcut a fost să se uite la mine și să măcăne. De aceea mă gândeam să apelez la dușmanul lor natural.”
„Care este dușmanul natural al raței?” „La ce vă referiți?” „Păi, un cârd de rațe a poposit la mine în piscină și am încercat eu să le alung cu o mătură, dar n-au făcut decât să se uite la mine și să măcăne. Așa că m-am gândit să apelez la dușmanul lor natural.”
„Sunt din Wilmington, Carolina de Nord, și tatăl meu deține al doilea cel mai vechi far din țară. Unde îl pot vinde?”
„Sunt din Wilmington, Carolina de Nord, și tatăl meu deține al doilea cel mai vechi far din țară. Unde îl pot vinde?”
„Unde pot găsi ceva despre aspectele comice ale sarcinii?”
„Unde pot găsi ceva despre aspectele comice ale sarcinii?”
„Ce înseamnă dacă visezi că te aleargă un elefant?”
„Ce înseamnă dacă visezi că te aleargă un elefant?”
„Există vreo lege în New York prin care un copil poate să înceteze a mai fi rudă cu părinții săi dacă nu se mai înțeleg?”
„Există vreo lege în New York prin care un copil poate să înceteze să fie rudă cu părinții săi dacă nu se mai înțeleg?”
„În ce ocupație poți lucra descălțat?”
„În ce meserie poți lucra descălțat?”
„De unde se închiriază ghilotine?”
„De unde se închiriază ghilotine?”
„Poate poliția să-mi recomande un falsificator bun? În persoană. Și femeie.” (N.B.: Aici nu sunt sigur dacă cel care întreabă solicită o femeie sau dacă bibliotecarul a notat că apelantul este o femeie).
„Poate poliția să-mi recomande un falsificator bun? În persoană. Și femeie.” (N.B.: Aici nu sunt sigur dacă cel care întreabă solicită o femeie sau dacă bibliotecarul a notat că apelantul este o femeie).
„Din ce fel de măr a mușcat Eva?”
„Din ce fel de măr a mușcat Eva?”
„Pe ce distanță a călătorit nava Bounty de la Londra la New York?” „Pe aceeași distanță ca și în ziua de azi.” „Oo, n-are cum. Că i-a luat 28 de zile. Și astăzi o faci în doar patru zile.”
„Pe ce distanță a călătorit nava Bounty de la Londra la New York?” „Pe aceeași distanță ca și în ziua de azi.” „Oo, n-are cum. Că i-a luat 28 de zile. Și astăzi îți ia doar patru zile.”
„De ce tablourile englezești de secol 18 au atât de multe veverițe în ele și cum le îmblânzeau de nu-l mușcau pe pictor?”
„De ce tablourile englezești de secol 18 au atât de multe veverițe în ele și cum le îmblânzeau de nu-l mușcau pe pictor?”
„Platon, Aristotel și Socrate sunt una și aceeași persoană?”
„Platon, Aristotel și Socrate sunt una și aceeași persoană?”
„Îmi puteți da o carte din care să învăț cum să fii metresă de ceremonii într-o orgfie muzicală?” (sic!)
„Îmi puteți da o carte din care să învăț cum să fii maestră de ceremonii într-o orgie muzicală?” (sic!)
„E ăsta locul unde mi se răspunde la întrebările la care n-am răspuns?”
„E ăsta locul unde mi se răspunde la întrebările la care n-am răspuns?”

Se pare că, cel puțin înainte de Google, da!

Bogdan Ghiurco

Lasă un răspuns

