PartneringStarter – ABC-ul în advocacy pentru parteneriate

partnershipStimați colegi,

Asociația Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România – ANBPR are plăcerea să vă invite la Webminarul PartneringStarter – ABC-ul în advocacy pentru parteneriate.

Cursul online se va desfășura în data de 27 iunie 2017, între orele 10:30 – 12:30 (durata:120 de minute), în coordonarea lui Andrei Popescu, formator și facilitator independent.

Înscrierea este gratuită și se face prin înregistrare la calea:

https://register.gotowebinar.com/regist…/8431345816067704579

Temele abordate: advocacy pentru parteneriate, de ce avem nevoie de advocacy și cum ne ajută parteneriatele în activitățile pentru comunitate.

La cursul online puteți participa de oriunde, cu condiția să vă înscrieți online și să instalați un program (durează maxim un minut și nu trebuie decât să urmați instrucțiunile primite după ce vă înscrieți) pe calculatorul, tableta sau mobilul dvs (dacă este un smartphone).

Pentru mai multe detalii, vă rugăm să consultați Invitația atașată.

Vă așteptăm alături de noi.

Toate cele bune!

Ioana Crihana,

Director executiv ANBPR

Bibliotecile, ca o formă de libertate

Unele lucruri nu le prețuim cu adevărat decât după ce le pierdem. Exemplul cel mai evident este aerul pe care-l respirăm… Dar ar mai fi și altele, cum sunt dreptul de a vota sau libertatea de a te informa.

Ieri, în Olanda, 80% din populația cu drept de vot a stat la coadă pentru a-și exercita acest drept. Nu întâmplător, bibliotecile lor arată așa:

În vreme asta, în Siria, bibliotecile funcționează în secret, pentru a nu deveni ținta bombardamentelor, cărțile sunt adunate de prin casele distruse, iar pe post de bibliotecari lucrează niște copii._90530998_c3a6b8ac-afeb-4c78-80d2-308bdd04741e

Întrebat de BBC dacă, într-un oraș asediat, nu e mai rațional să umbli după mâncare, în loc de cărți, Abdulbaset Alahmar, un fost student în vârstă de 20 de ani, răspunde:

„Într-un fel, biblioteca mi-a redat viața. M-a ajutat să întâlnesc oameni mai înțelepți ca mine, persoane cu care să pot discuta și de la care să învăț alte lucruri. Aș spune că, după cum trupul solicită hrană, tot așa sufletul are nevoie de cărți.”

Bogdan Ghiurco

Bibliotecarii își u(r)nesc bicicletele!

Ciclobiblio1În perioada 28 august – 1 septembrie 2017 se va desfășura prima ediție a Academiei de vară a bibliotecarilor cicliști #CicloBiblio2017.

Evenimentul este inițiat și organizat de un grup de bibliotecari din România, cu sprijinul asociațiilor profesionale: ANBPR (Asociația Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România) și ABR (Asociația Bibliotecarilor din România).

Timp de cinci zile, bibliotecari și prieteni ai bibliotecilor vor pedala împreună, roată la roată, de-a lungul rutei Brașov-Sibiu, pe un traseu de 350 km prin inima țării.  Participanții vor vizita biblioteci, biserici-fortărețe săsești și alte obiective turistice și vor avea ocazia să împărtășească din experiența lor personală și profesională.

„Prin acest proiect ne dorim să subliniem importanța bibliotecilor în comunitate, rolul esențial al lecturii în dezvoltarea personală, dar urmărim și adoptarea unui  mod de viață sănătos, prin practicarea unui sport. Cei care ni se vor alătura vor avea parte de discuții interesante  despre cărți și biblioteci și, sperăm noi, de multă veselie ” a declarat László Kiss, bibliotecar ciclist, care a pedalat în anul 2015 de la Marea Neagră la Marea Nordului pentru a promova bibliotecile școlare.

În această lume aflată în plină explozie informațională mai este nevoie de biblioteci  și de bibliotecari? Participanții vor discuta pe biciclete despre bibliotecarul de azi care trebuie să facă față schimbărilor rapide pentru a veni în întâmpinarea nevoilor de informare, educație și recreere ale publicului larg.

„Academia de vară a bibliotecarilor cicliști” este un instrument de promovare prin care organizatorii și participanții doresc să contribuie la consolidarea imaginii pozitive a bibliotecii și a bibliotecarului din România și să creeze premisele unor parteneriate în vederea derulării de proiecte de impact, cu vizibilitate națională.

Acest eveniment se adresează tuturor celor care iubesc bibliotecile, cărțile și nu se sfiesc să pedaleze 350 de km.

La eveniment sunt invitați să participe bibliotecari și iubitori ai cărții și ai ciclismului din România și din întreaga lume.  Pe durata turului participanții vor fi cazați la cămine școlare, costurile de cazare și masă urmând să fie suportate individual, integral de către participanți. Numărul de locuri este limitat.

Vă invităm să ne urmăriți pe grupul de facebook: https://www.facebook.com/groups/cicliobiblio2017/

Contact: ciclobiblio@gmail.com

Parteneri:

Bibliomagazin nr. 18 / 2016

Stimați colegi,

ANBPR vă anunță apariția Buletinului informativ BiblioMAGAZIN, Nr. 18/2016 .

Descărcați de AICI.

Consultând cel mai recent număr al BiblioMAGAZIN vă puteți informa despre o multitudine de subiecte de interes din domeniul biblioteconomic și puteți cunoaște în detaliu cele mai noi inițiative ale Asociației.

Din sumar:

  • Conferința ANBPR, Iași, 5-7 oct. 2016
  • Premiile ANBPR. Ediția 2016
  • Conferința „Atracție prin inovație”
  • ANBPR – expozant la Târgul de Inovație Generation Code
  • Proiect ANBPR premiat de Future Library
  • Premiul Telecentre Europe 2016 pentru Programul Biblionet
  • ANBPR – în vizită la Bruxelles
  • Contribuția ANBPR la crearea Strategiei Naționale pentru Cultură și Patrimoniu Național 2016-2022
  • Proiecte și programe ANBPR
  • Expoziţia anuală colectivă de fotografii

Dacă doriți să contribuiți cu intervenții proprii (subiecte de știri, anunțuri, articole) la realizarea edițiilor viitoare ale BiblioMAGAZIN, vă încurajăm să trimiteți propunerile dvs. editoriale la adresa anbpr_ro@yahoo.com, în atenția d-rei Alexandra Stîngă, până cel târziu în data de 15 martie 2017 – pentru viitorul număr – și ulterior pentru celelalte ediții.

Pentru abonarea la Buletinul informativ electronic al ANBPR, accesați calea: http://anbpr.ro/

Notă: ANBPR recrutează corector voluntar în vederea colaborării în cadrul colectivului de redacție pentru edițiile viitoare ale BiblioMAGAZIN. Persoanele interesate sunt rugate să trimită o Scrisoare de ofertă, care să susțină această candidatură, la email: anbpr_ro@yahoo.com, cu subiectul: Aplicație Corector BiblioMAGAZIN, până cel târziu la data de 25 martie 2017.

Numai bine.

Ioana Crihană

Director Executiv ANBPR

Asociația Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România

Bd. Unirii nr. 22, Corp F4, Mezanin, M06

Sector 3, Bucureşti

tel.: (+40) 758 220 291

e-mail: ioanacrihana@yahoo.com

website: http://www.anbpr.org.ro

Statistici ANBPR pentru anul 2016

După câțiva ani de pauză, ANBPR reia buna tradiție de întocmire a unor statistici anuale pentru bibliotecile din România.

Prin urmare, vă rog să completați responsabil următoarele două rapoarte atașate mai jos și să mi le trimiteți până pe data de 10 martie 2017, pe e-mail.

Nu vă impacientați. Sunt date pe care le aveți deja completate (sau ar trebui să le aveți!). Durează 30 de minute să le treceți pe aceste formulare.

  1. Raport statistic anual – 2016 (folosiți datele din CULT aici)

Indicații de completare a raportului de mai sus

2. Raport statistic de utilizare a bibliotecii – 2016 (folosiți datele din raportul „Probib” aici)

Indicații pentru completarea raportului de mai sus

Succes!

Bogdan Ghiurco

 

2% pentru ANBPR

Pentru colegii care vor să direcționeze 2% din impozitul pe venit către ANBPR, atașez mai jos formularul, cu datele Asociației gata completate.

Formularul 230 – ANBPR

Nota bene: Completarea acestui formular nu înseamnă că veți fi impozitați niciun ban în plus. Pur și simplu, două procente din impozitul de 16% pe salariu, pe care deja îl plătiți, vor fi redirecționate către ANBPR.

Vă rog, imprimați-l și completați cele câteva rânduri de la capitolul I („Date de identificare a contribuabilului”). Semnați-l apoi în stânga jos, la „Semnătură contribuabil” și depuneți-l până pe 25 mai la organul fiscal de care aparțineți.

Mulțumim.

Bogdan Ghiurco

Consultare privind nevoile de finanțare ale sectorului cultural din România

În contextul pregătirii noului cadru de finanțare prin Granturile SEE 2014-2021, Ministerul Culturii, prin Unitatea de Management a Proiectului, a inițiat o consultare publică cu privire la nevoile de finanțare ale sectorului cultural din România. Vă rugăm ca, până la data de 16.01.2017 ora 16:00, să aveți amabilitatea de a da curs invitației de a răspunde întrebărilor formulate în cadrul următorului chestionar.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScsVgCZ10u7rlXy50nuKjokosWFxtJclZ41Dr_znZjowYbcLQ/viewform?c=0&w=1

Vă mulțumim!